Till förvirrade nior

Till alla er förvirrade nior som ska börja välja gymnasium: Det går alltid att ändra sig! Världens går inte under och nästan allt går att fixa om ni inte skulle trivas eller så. En månad innan jag skulle börja Rudbeck, när sista antagningsdagen hade passerat så låg jag på en strand med min syster och Linnea och jag kände ingen glädje att börja gymnasiet, alla andra verkade vara övertaggade och jag förstod att det inte var rätt för mig.
 
Jag var lite rädd att säga till mamma och pappa men jag råder er; Var inte rädda, det är tre år till i skolan som det gäller och det ska kännas bra! Visst blev det en del pappersarbete att skriva nya ansökningar, välja nya skolor och så, man måste helt klart vara beredd på att lägga ner tid på bytet. Skriva mail och så och försöka övertyga skolan att just DU ska få komma in även om det står många personer i kö framför dig. Min mamma skrev upp Enskilda Gymnasiet i ett mail där hon samlat massa skolor som jag kunde söka till och jag sökte lite på recensioner, fakta och så och kände att det var rätt. Jag började där för en vecka sedan och jag har aldrig träffat så trevliga och välkomnande människor på en skola. Det är en underbar byggnad med bra skolmat, engagerade lärare, trevliga människor och som det verkar enligt andra; många roliga traditioner.
 
Är ni osäkra, rädda eller helt enkelt känner att det inte känns bra, så tveka inte att ta steget och försöka byta! Det kommer vara värt det i slutändan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0